Pazar

Helle Çorbası

 soğuk havalarda içinizi ısıtacak miss gibi bir un çorbası tarifi vermek istiyorum.
bu çorbayı hasta olduğunuzda boğazınız şişip grip olduğunuzda içmenizi tavsiye ederim.çok iyi geliyor.
tarifi çok basit.
aslında göz kararı yapıyorum ancak ölçü olarak vermem gerekirse,
bir bardak un,
biraz kıyma,
sucuk,
bir avuç kadar pirinç,
pulbiber,
az yağ.
tuz.

öncelikle unu kavuruyoruz.fazla değil hafif pembeleşene kadar.sonra soğutup göz kararı su ilave ediyoruz.gerekirse tekrar eklenebilir.içine haşlanmış pirinci ekliyoruz.karıştırarak pişiriyoruz.diğer tarafta kıyma ve sucuğu az yağda kavurup, kaynayan çorbanın içine ekliyoruz.tuzunu da ilave edip pul biberde ekip servis ediyoruz.afiyet olsun.

30 yorum:

  1. Ohh canım çekti şimdi Ceyda'cığım böyle öksürürken. Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. ben de oksurup duruyorum kac gundur, boyle sicak bir corba lazim valla. tesekkurler tarif icin canim,
    sevgiler,
    Nurgul

    YanıtlaSil
  3. ay canim bu corba bize simdi cok lazim hepimizin bogazi agriyor, hemen yarin yapmam lazim
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  4. oh içimizi ısıttın msiler gibi

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Ceyt,bu benim anacigim corbasidir,helle ismi bizim oralarda tek var sanirdim.Yoksa sen bizim oralardan misin?
    Corbayi icenler sifa bulurlar insallah,sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Nefis bir corba.Biraz un corbasina benziyor,o yüzden lezzetinin nefis oldugunu tahmin edebiliyorum.Bu soguk havalar yaklasiyor,ne kadar güzel olur bu coraba o zaman.Ellerine saglik Ceydacim afiyetler olsun.sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. selam,
    ne diyim harika bir lezzet olmalı , ellerine sağlık.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Günaydın Ceyda'cım,
    Çorba eksik olmayan soframıza yeni bir çorba tarifi eklediğin için sağol canım. Ellerine sağlık. Dolaptaki mevcut çorbam bitince bunu yapıp yorumlarımı tekrar yollarım. :) belkim bende bloğuma eklerim.

    İyi bir hafta geçirmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  9. kimbilir nasılda lezzetli yapmışdındır canım benim....ellerine sağlık....kış gelkiyor artık hergün çorba yapma zamanı....bu da yapılacaklar listesine eklendi.. görüşrüz canım...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Ceyda ablacigim bizi dusunup tarifi vermissniz bizede yapmak duser bencede bu soguk havalarda ilac gibi gelir bize..anneme yazdigin yorum icin cok tesekkur ederim anneminde sana selamlari var..saglicakla kal..

    YanıtlaSil
  11. Harika bir çorba canım,ellerine sağlık..Tam hastalıklara deva çorbası olmuş mis gibi..)


    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  12. Bizim(Sivas) ''herle''çorbasına çok benziyor.Herhalde bu da Tokat versiyonu:)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. mmmmmmmm sıcacık mis gibi ellerine sağlık Ceydacım..öpüyorum kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. canım tamda havaların hastalığa davet ettği günlerde bu tarif el altında tutulmalı.
    ellerine sağlık.
    sevgiler kocamannn

    YanıtlaSil
  15. hayatım kokusu taaa buraya kadar geldi ellerine sağlık canımın içi öptüm

    YanıtlaSil
  16. Bu aralar nerdeyse hiç yemek yemeyen oğluma bu çorbayı deneyeyim belki yer ceyda teyzesinin tarifini:)

    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. ceydacığım ne güzel şeyler yazmışsınöyle sağol canım benim...buluşmaya sende gelecekmisin???

    YanıtlaSil
  18. Canım çok güzel görünüyor sıcak sıcak canım çekti ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Demek şu sıralar bu corba bana lazım ellerine saglık Ceyda ablacım öptüm seni...

    YanıtlaSil
  20. nefis görünüyor,ellerine sağlık canım
    öpücükler

    YanıtlaSil
  21. Şimdi sıcak sıcak ne harika olur.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Vanım Ceydoşumm, çorbaya bayılırım, belliki Helle çorbasıda enfessssss..Ellerine sağlık bitanecim,
    çooook öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  23. Hiç denemedim ama çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  24. Ceydacım bu çorbayı ilk sende duydum ama güzel gözüküyor tadını merak ettim denemek lazım sıcacık içelim elerine saglık sevgilerlee

    YanıtlaSil
  25. çorba tarifleri diye baslık actım harıl harıl tarif ekliyorum yahu :)))

    senin tarifini tuttum kardeşim aldım gittim :)

    YanıtlaSil
  26. Of of gelmeyeli pek çok nesafet girmiş bu sayfaya hepsi için ellerine sağlık olsun :)) Kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. GÜZEL BİR ÇORBAYA BENZİYOR. ELİNİZE SAĞLIK. SİTENİZDE ÇOK HOŞ ŞEYLER VAR, SİZİ DE BLOGUMA EKLİYORUM.SEVGİLERLE.

    YanıtlaSil
  28. Merhaba,
    Güzel bir çorbaya benziyor nette un çorbası tarifi ararken tesadüfen rastladım size:))) Kesinlikle tadı müthiş olmalı:)))
    Bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Ellerine sağlık nefis bir çorba olmuş.
    Ben de bu çorbanın benzerini yapıyorum, önümüzdeki günlerde tarifini yayınlayacağım.Blogunuzu sevdim ve üye oluyorum. ben de ziyarete beklerim.
    Adana'dan sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil

çok teşekkür ederim.en kısa zamanda yorumlarınıza cevap yazmaya çalışıcam.