Çarşamba

KIRDE

 bu tarifim, rahmetli annanemin çokça yaptığı bir hamurişi adı kırde.çocukken çok isterdik annanemden oda hiç erinmez her istediğimizde yapardı.daha sonraları annem de sıkça yaptı.tabi evlendik çoluk çocuk artık biz yapar olduk.çocuklarımda çok seviyorlar.çok güzel bir tarif herkese tavsiye ederim.
yapılışına gelince; öyle gözkararı ölçüsü yok.
eee annanne tarifi nede olsa:)
hazır ekmek hamuru (tepsinin büyüklüğüne göre değişiyor) ben küçük bir tepsiye yapıyorum.iki hamur tam geliyor.
iç malzemesinin hepsi çiğden olucak.kıyma, bir rendelenmiş patates, bir rendelenmiş soğan tuz kırmızıbiber, karabiber.hepsi güzelce karıştırılır.
tepsinin içine epeyce sıvıyağ konur.hamurdan parçalar alıp,masanın üzerinde pide gibi uzunca elimizle açıyoruz.üzerine içten koyup pide gibi iki tarafından kapatıyoruz.aynı kapalı bir pide gibi olucak.sonra üç parmak kalınlığında kesip.tepsinin içindeki yağa buluyarak, tepsiye dik bişekilde yerleştiriyoruz.hepsi tamamlanınca üzeine yumurta ve çırpılmış yoğurtla bir sos yapıp heryerine bunu sürüyoruz.fırında 200 derecede kızarana kadar pişiriyoruz.
afiyet olsun.

16 yorum:

  1. Elinize sağlık bizim orada buna dızmna diyoruz ve peynirli yapıyoruz çok lezzetlidir gerçekten sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. hoş geldin canım. annanem de hem peynirli hem kıymalı yapardı.ama biz en çok kıymalısını severdik:)
    benden de sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. güzel olduğunu hayal ettim,bir kez daha yapınca aşama aşama fotoğraflasan?,hamursal şeylere karşı çok acemiyim,yada hayal gücüm tamamlayamadı
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım, bu sefer böyle aceleyle çektim.sonradan aklıma geldi.bir daha ki yapışımda detaylı fotoğraflarım canım.
      sevgiler...

      Sil
  4. ismide çok değişikmiş.çokta güzel olmuş.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Tabak çok cezbedici görünüyor alıp kaçsam ellerine sağlık canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim canım.sevgiler benden...

      Sil
  6. teşekkür ederim canım.bende takipteyim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık değişik bir lezzet..Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim

    YanıtlaSil
  8. Hoş geldin canım.teşekkür ederim.bende takipteyim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Ceytim çok beğendim annaneciğinin tarifini, deneyeceğim mutlaka.

    YanıtlaSil
  10. Nur icinde yatsin anneanneniz tarifi cok guzel
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  11. Anneannelerimizin , annelerimizin tarifleri hiç kaybolmamalı , ellerine sağlık .Sevgilerimle :-)

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel şeyler yapmışsınız. İnsan hem acıkıp hem imreniyor. Bloğuma davet ediyorum ben de sizi. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  13. Şahane birşey olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil

çok teşekkür ederim.en kısa zamanda yorumlarınıza cevap yazmaya çalışıcam.